帝女花/迎鳳

維基文庫,自由的圖書館
相認 帝女花
迎鳳
作者:唐滌生
1957年
上表

(世顯白)所謂有福依然在,無福莫強求,你同我都系有福嘅咯,重講咐多做乜嘢呀。

(秦道姑食住此介口衣邊卸上白)阿彌陀佛,等我出去睇嚇做乜嘢至得。

(周鍾白)世顯,你睇嚇你呀,兩額低削成個樣削瀉嘅,乜嘢都瀉曬落去啦,無福無福,我就唔同咯,我擺出成個都系有福之人,卑你嗷陀累就唔抵啦,張千,你個奴才,我早就唔信一個人有死後回生之說,你究竟響邊處見過宮主呀,呢間庵堂有有宮主喺處,就系除左呢只咐嘅鴨撲老道姑之外,重有幾多個弱質娉婷呢。

(張千白)老爺,我正話響殘橋之上,親見見到呢位師父同埋亞宮主一齊入庵堂門口嘅。

(周鍾白)真嘅。

(秦道姑台口白)哦,現在我明白叻,原來慧清就系先朝的宮主,怪不得我在十年前到嚟維摩庵與我十年之陵再到來維摩庵見慧清,都完全唔同樣,莫非老姑姑但移花接木,唉吔,我錯咯,我待慢宮主,我刻薄宮主,我要在觀音菩薩面前請罪,請拒恕我不知之罪咯觀音菩薩。

(周鍾硬著頭皮上前拜白)世顯,我呢趟要求你,你有福噃。

(世顯白)噥,我哋無福嘅,兩額低削,睇我個相,成個都瀉曬嘅。

(周鍾白)唔怕,你下扒兜乜嘢都兜住啦。喂,世顯呀,宮主真系唔系尚在人間呀,我真系要重拜見駙馬爺。(世顯食住白)折福,折福,福薄人擔當不起。

(周鍾滾花下句)唉,所謂有香唔在東風映,恕老臣肉眼太無精。先朝彩鳳在人間,天降紅鸞重照周郎命。(叫白)駙馬爺。(雙)(世顯不應介)

(周鍾哀求哭白)唉老臣之三折腰者,無非為兒孫做福矣,點解叫左咐多聲你總唔應我呢駙馬爺。

(世顯滾花下句)夷齊恥食周朝粟,怕只怕明朝帝女亦恥降清,未迎舊鳳入新朝,你喚盡千聲誰敢應。

(周鍾嬉皮笑面白)宮主肯嘅。(滾花下句)自有寬容如清帝,豈無特例慰崇禎,佢話隨身不須換朝夾,重啥賜邑封藩顯盡佢慈祥性

(世顯白)宮主番去都得,佢系有條件嘅噃。一白杬二叫朝一朵帝女花,劫後依然存傲性。不著新朝服,不聽新朝命,至少有十二宮娥粧台伴,十丈紅絨鋪花徑。從臣皆著明朝服,宮主入朝不改清朝姓。

(周鍾白杬)些少條件何足論,清帝慈祥當答應。速速帶我訪妝台,好待老臣重孝敬。(拖世顯欲下介白)去啦。

(世顯搖頭不肯介口古)咪住,你應該先帶我去見清帝,然後我番嚟回覆至有話柄。

(周鍾點頭口古)得得,而家日上三竿,正是午朝時候,個如我共你飛馬無入文淵閣拜訪沈昌齡。

(世顯滾花下句)個中自有玄機在,誰慕新恩負舊情。(與周鍾同下介)

(瑞蘭下介長句滾花下句)開盡紙糊窗,望斷花台路,花徑為誰勤打掃,盼求彩鳳返青廬,落紅又報三春老,末見人歸伴孤影。又舊宮主敲一世紅魚,也難乞取慈航普渡。(白)我都已經去過庵堂,采望過宮主,怎奈佢有心削髮無意紅塵,任我勸盡千聲,拒一樣欲哭無淚。唉。(詩白)正是小樓花落知多少,問誰憐惜帝花嬌。(上小樓在台檀爐燒香介)

(長平上臺口滾花廠句)纖腰無力金蓮細,病喘何堪涉長途。青蓮有界隔塵寰,憐我劫餘離淨土。

(瑞蘭一見長平愕然高呼白)宮主。

(長平一聞宮主二字驚介左右張惶介)(瑞蘭急白),瑞蘭叩見……(瑞蘭口古)我今晚預備焚香默祝宮主安寧之後,我就關閉紙糊窗永垂下青紗帳,杜絕我憑欄之念嘅叻,估晤到我在於絕望之時,你飄然又到。

(長平口古)唉,瑞蘭,我清修一年,本來已心如止水,誰料又遇見個個癡情駙馬,又試搗起波濤。(羞介)(瑞蘭白)宮主,甘就好咯。(滾花下句)我為你把青絲挽作蟠龍髻,胭脂抹去淚痕汙。今夕小樓移作武陵源,柳台翻作桃源路。(扶長平羞怯怯上小樓介)

(十二官娥拈鳳冠,瑕佩,世顯與周鍾打馬上介)(世顯中板下句)黃金嫩柳拂龍袍,似是仁慈清世祖。恩迎駙馬戀新槽。系馬疎林(與周鍾同時下馬介)(滾花)轉入花間路。

(周鍾認路越騎介拖住世顯白)駙馬。(滾花下句)你是否去雨站雲台迎彩鳳,抑或去侮溪小巷訪蝸廬·小樓一角是我舊時居,幾時變作神仙島。(白)你有有行錯左路呀駙馬。

(世顯白)有呀,呢度唔系紫玉山房咩。

(周鍾愕然白)咦,你點知呢,呢間紫玉山房系我在前朝嘅時候所建成嘅,舊時就系我老妻養靜之地,而家就系我小女瑞蘭避塵之所。喂,你到底嚟揾宮主抑或嚟揾瑞蘭呀。

(世顯笑介白)揾邊個都系一樣嘅啫。

(瑞蘭在小樓複見樓下車馬盈門愕然憑欄一望先見世顯大喜,再見周鍾大驚欲回避介)(周鍾暍白)瑞蘭,落嚟見我。

(瑞蘭落樓冷然曰)亞爹。

(周鍾口古)瑞蘭,乜你見倒爸爸好似見鬼咐呀,我嚟問聲你,宮主點解會死後回生,又點解會住響你嘅蘭閨綉戶。

(瑞蘭冷然一笑口古)亞爹,世無死後回生之人,但有偷樑換柱之計,我不屑你出賣長平宮主,當年栘花接木都盡在一件道姑袍。

(周鍾重一才悲憤介白)嚇生女啦。

(世顯白)周世伯,乜你令千金話你乜嘢出賣宮主系咩。

(周鍾白)系,咦,唔系,唔系,因為呢間屋舊時一度想出賣過,宮主確系響處,咐你頭尾個的又唔聽,單單聽到出賣個兩個字甘之嗎。

(世顯白)瑞蘭小姐,勞煩你快的請宮主出來,你話駙馬親來親來迎接。

(長平見樓外景驚愕介滾花下句)今夕小樓迎駙馬,何來車馬繞門廬廬。尚有宮娥魚貫列樓前,十丈紅絨鋪人花問路。

(瑞蘭白)宮主,乜你望唔倒駙馬咩。(滾花下句)世顯不是琴台客,原是豪門逐臭夫。但今宵將網縛鳳還巢,你更難向慈航求普渡。

(世顯,周鍾食住同時抬頭叫白)宮主。

(長平內心誤會漸深欲暈苦笑白)駙馬爺。乜你嚟左喇咩。

(世顯白)宮主請下樓。

(長平一路落樓一路唱慢板下句)雲髻新簪夜合花,彩線系戍新樣譜,梵台走脫丹山鳳,引來百鳥繞青廬。

(世顯趨前接住長平慢板上句)此來不禦舊羊車,十裏搬來新鳳輦,十二宮娥,齊向金枝拜倒,(兩旁宮娥躬身下拜)

(長平內心悲憤但仍但仍忍住苦笑口古)駙馬,你果然系一個守信用之人,不枉我在庵堂對你再度傾心,更不枉我在小褸今夕為你安排好合歡筵酌,系呢駙馬,點解你霎時之間,又會得來—件紫羅袍,烏紗帽。

(世顯裝儍扮懵嬉皮笑面介口古)宮主,所謂天有不測風雲,人有霎時禍福,一者我有應變之能,二者難得清帝有慈悲之念,將我重新賜封駙馬,重叫我迎接呢只離巢彩鳳重返宮曹。

(周鍾白)會講說話。

(長平重一才色變慢的的漸轉平復強笑口古)哦,原來駙馬你有應變之能,真不枉先帝在城破之日重將你賜封駙馬,在血染乾清之時,重對你再三憐惜,系呢駙馬,點解清帝佢忽然之間又會待你甘好呢。

(世顯口古)宮主,清帝唔系待我好,不過系待你好咯,佢睇念先帝愛女之心,而家為佢完成一點未完嘅責任,替我地重新匹配,都可算義比天高。(長平捧心微抖半晌不能言介)

(周鍾白)宮主,呢次唔只你同埋駙馬行運,帶挈老臣全家都行好運叻。(滾花下句)宮主你見否有十二宮蛾皆御賜,最難得系從臣不換舊官袍。更為蕭郎築鳳巢,御賜平陽駙馬府。

(瑞蘭悲憤滾花下句)君子未貪嗟來食,又幾見有前朝駙馬戀新糟。怪不得話君非亡國君,亡在群臣無抱負。(長平不能再忍執世顯口古)駙馬爺,既然清帝咐仁慈,派來寶馬香車,你以為哀家應該點樣做呢。

(世顯故作洋洋得意嬉笑口古)宮主,我以為我地合歡筵桌擺在小樓一角就略嫌局促,應該擺在深宮大殿,受千人拜,萬人拜,一聲百諾,後擁前呼。

(長平唾世顯面介口古)周世顯,你……你……你原來系魚目混珍珠,枉費哀家將終身嚟託付。(哭介)

(世顯佯作絕不難堪,見長平痛哭又不忍介口古)唾面可以自乾,夫妻情難反目,唉,宮主,做人應該要隨機應變,你又何必慘切哀號。(長平氣至半暈瑞蘭扶住介)

(周鍾見情勢不對,急白)宮主,(乙反木魚)自古話因風駛悝至能搖櫓,逆水撐船費工夫,若果話青磬紅魚難終老,試問世間誰個不把禪逃。有斟有酌至成夫婦,駙馬系可以搓圓襟扁嘅好丈夫,宮娥你地快些退入花間路。(十二宮娥分邊卸下)瑞蘭不用你再參扶。(瑞蘭晦氣下介)

(周鍾白)駙馬爺,趁此四下無人,你要俾的心機勸解嚇宮主,老臣告退。(卸下介)

(世顯見無人急上前白)宮主,宮主。

(長平埋枱拈銀簪在手截住要脅介白)你咪行埋嚟。

(禿頭起禪院鐘聲尾睱唱)名花,不配被俗世汙,銀簪,阻斷了配婚路。當初先帝悲金鼓,兩番揮劍滅奴奴,要我存貞操,殉父母,我雖是人還在世,你那堪賣我毀清操,清室今朝有金鋪,我也不再愛慕,駡句狂夫,匹夫,共你恩銷,義老,我自剌肉眼模糊。(擧簪欲剌目介)

本作品可以根據香港法例第528章《版權條例》,視作公有領域財產。可能理據是:

  • 第17條:該作品版權已經屆滿。這是因為作者已經逝世超過50年;或因為這是一個屬於作者不為人知的作品,並已發佈超過50年。

Public domainPublic domainfalsefalse

本作品的作者1959年逝世,在兩岸四地、馬來西亞以及新西蘭屬於公有領域。但1957年發表時,美國對較短期間規則的不接受性使得本作品在美國仍然足以認爲有版權到發表95年以後,年底截止,也就是2053年1月1日美國進入公有領域。原因通常是1996年1月1日,作品版權在原作地尚未過期進入公有領域。依據維基媒體基金會的有限例外,本站作消極容忍處理,不鼓勵但也不反對增加與刪改有關内容,除非基金會行動必須回應版權所有者撤下作品的要求。

Public domainPublic domainfalsefalse